Home Prezentare Operaţii Activitate profesională Contact Link
Find best premium joomla 1.7 templates at blog.templatemonster.com

Chirurgie reparatorie a peretelui abdominal

• hernii
  • eventraţii
  • hernii hiatale

CHIRURGIA REPARATORIE A PERETELUI ABDOMINAL - HERNII , EVENTRAŢII

Chirurgia reparatorie a peretelui abdominal este foarte des uzitată.
Hernia este tributul pe care îl plăteste omul pentru statura bipedă. Această afecţiune, deloc rară a peretelui abdominal, poate fi congenitală sau dobândită. Ea poate apărea la orice categorie de vârsta, dar mai ales la persoanele care depun efort fizic. Singurul tratament capabil să aducă vindecarea este tratamentul chirurgical. De-a lungul timpului în arsenalul terapeutiuc chirurgical al herniilor s-au introdus multiple tehnici operatorii. În herniile voluminoase se utilizează plastiile defectului herniar cu plasă . Actual procedeul laparoscopic câştigă tot mai mult teren.
Complicaţiile postoperatorii după acest tip de intervenţie chirurgicală sunt minime dacă tehnica operatorie este aplicată corect, iar recuperarea şi integrarea socială se fac intr-un timp relativ scurt.
Eventraţiile sunt complicaţiie parietale  ale diferitelor intervenţii chirurgicale. Spre deosebire de hernii care se produc doar prin punctele slabe ale peretelui abdominal  eventraţiile apar în orice zonă, pe traiectul inciziei operatorii.
Principiile chirurgicale sunt expuse in continuare.

• se reface peretele abdominal, fie prin sutura structurilor musculo-aponevrotice proprii sau prin utilizarea unei plase de substituţie sau întărire in cazul în care defectul parietal este important;
  • spitalizare 2-3 zile la hernii, 3-7 zile la eventraţii.
  • procedeul laparoscopic este foarte eficient însă necesită utilizarea plasei întotdeuna.